Slik vinner du tilbake kunden

Noen ganger flyr produktene ut av hyllene, og plutselig står du der med et utsolgt varsel. Men fortvil ikke, for alt håp er ikke ute! 

Her får du 6 tips til hva du kan gjøre for å hente kunden inn igjen til nettbutikken. Flere av tipsene er nettbutikkfunksjoner du finner i vår nettbutikkbygger; Frigg.  
  

1. Automatisk lagervarsel - Hold kundene engasjerte 

Gi kundene muligheten til å bli varslet automatisk når det utsolgte produktet er tilbake på lager. Med denne funksjonen kan du enkelt holde kundene oppdatert og trekke dem tilbake til nettbutikken når produktet blir tilgjengelig igjen. 

  

2. Alternative produkter - Vis mangfoldet 

Når et produkt er utsolgt, er det viktig å vise kundene alternative produkter som kan være av interesse. Dette kan hjelpe deg med å redde salget og samtidig vise kundene det brede utvalget av varer du tilbyr. 

  

3. Chatfunksjon - Tilgjengelig støtte 

En chatfunksjon på nettstedet ditt kan være uvurderlig når kundene har spørsmål om utsolgte produkter. Ved å tilby øyeblikkelig støtte og veiledning, kan du hjelpe kundene med å ta en informert beslutning og øke sjansene for et salg. 

  

4. Produktvarianter - Utvid horisonten 

Med produktvarianter kan du vise kundene flere alternativer av det samme produktet, for eksempel ulike farger eller størrelser. Dette gir kundene mer valg og kan bidra til å øke salget. 

  

5. Sist sett på - Minn kundene på deres interesser 

Ved å vise kundene produkter de nylig har sett på, kan du minne dem om hva de var interessert i og oppmuntre dem til å fullføre kjøpet. 

  

6. Relaterte produkter - Inspirer til mersalg 

Vis kundene relaterte produkter som kan være av interesse basert på det de ser på. Dette kan hjelpe deg med å øke gjennomsnittlig ordreverdi og inspirere til mersalg. 

  

7. Kunder kjøpte også - Sosial bevis 

Ved å vise hva andre kunder har kjøpt sammen med det aktuelle produktet, kan du skape en følelse av sosial bevis og oppmuntre til mersalg. 

  

8. Upsell produkter - Fremhev det beste 

Tilby upsell produkter som kan være et godt tillegg til det kunden allerede har valgt. Dette kan bidra til å øke gjennomsnittlig ordreverdi og maksimere salget. 

  

Ved å implementere disse tipsene, kan du fortsatt holde kundene engasjert og tilfredsstille deres behov, selv når produktene midlertidig er utsolgt. Det handler om å være fleksibel, oppmerksom og tilgjengelig for kundene dine, selv i utfordrende situasjoner. 

Forrige
Forrige

Hva er Google Consent v2?

Neste
Neste

Våre mest solgte moduler 2023