Til hovedmeny Til innhold

10 grunner til å ha din bedrift på Facebook

Bruk Facebook til å skape forretningsmessig verdi ved å ta i bruk dens store nedlagsfelt. Dette er en meget rimelig markedsføringskanal hvor man med noen enkle grep enkelt kan treffe sin målgruppe.

 

1. Det gir din bedrift en unik mulighet til å gi produktet ditt og bedriften din et ansikt, et navn og en personlighet

Via Facebook kan du skape et trygt og personlig kundeforhold. Her kan du presentere din bedrift slik du ønsker at den skal fremstå. Ved å dele nyttig innhold viser du dine følgere at du bryr deg om dem. Det skaper også positivitet og trygghet for din merkevare.

2. Det er en gratis markedsføringskanal

Få kontakt med dine nåværende og potensielle kunder via annonser på Facebook! Det er en flott måte og forbedre bedriftens synlighet på, øke trafikken og bygge sterke og varige relasjoner med nåværende og potensielle kunder.
  

3. Facebook er brukerdialog satt i system

Det er fin måte og skape en dialog rundt din bedrift og dine produkter. Via Facebook kan brukerne kommentere, dele, tipse og anbefale dine tjenester til mulige interesserte bedrifter og personer.

4. Enkelt å være tilgjengelig for kunder og interessenter

Facebook er en unik mulighet til å hele tiden være tilgjengelig for kunder og interessenter. Mange synes det er greit å kunne kommunisere gjennom Facebook, dette er jo som regel folk som er interesserte i det du har å tilby. Her kan du svare på spørsmål, stille spørsmål og få tilbakemeldinger. Dette kan hjelpe deg med å ta produktene dine bedre.

5. Enkel og effektiv kundeservice

En bedrift som ikke lytter til kunder og brukere, vil ikke holde lenge. Det er viktig å lytte til hva brukeren har å si. Det blir stadig en større andel av kundeservicen som flytter seg fra tradisjonelle kanaler og til Facebook. Her kan du enkelt holde kunden oppdatert!

6. Godt engasjement rundt produkter og tjenester

Via Facebook kan du vise frem dine produkter og tjenester. Her kan du nå mange brukere ved å vise frem dine produkter og tjenester. Ved «delinger» og «likes» vil dine innlegg komme opp i utallige «newsfeeder» og forhåpentligvis vekke oppmerksomheten til nye potensielle kunder.

7. Det er det beste segmenteringsverktøyet som finnes for å markedsføre

Facebook gir deg en unik mulighet til å skape engasjement rundt dine produkter, merkevarer og tjenester. Annonseringen gir deg også svært gode muligheter for å rette dine budskap mot relevante målgrupper.

8. Hjelper med å bygge varige relasjoner med nåværende og potensielle kunder

Gjennom å «like» din Facebook side abonnerer kunder og interessenter på siste nytt fra ditt selskap. Disse brukerne er de mest engasjerte og ønsker nemlig å ha et forhold til ditt firma og er derfor utrolig viktig for selskapet.

9. Du har muligheten til å kommunisere og styrke relasjonen med kundene/tilhengerne dine på en helt annen måte enn nettsiden!

Kommunikasjon er verktøyet som skaper klikk til nettstedet, engasjement, gode kunderelasjoner og øker kunnskapen om merkevaren din. Dette kan gjøre at nettopp du skiller deg ut fra alle andre!

10. Facebook gir deg innspill fra brukerne!

Det er enkelt for kunden og komme med innspill og positive tilbakemeldinger via Facebook. Det gir deg muligheten til å gi kundene det de trenger og ønsker. Det er også en trygghet for potensielle kunder og interessenter og se hva dine nåværende kunder er fornøyde med og hva dere tilbyr kundene.